BISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM
Kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
إن الله يبعث لهذه الأمة على رأس كل مائة سنة من يجدد لها دينها
„Allah svakih sto godina pošalje ovome ummetu onoga ko će obnoviti vjeru.“ (Ebu Davud od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, 4291, a vjerodostojnim ga je ocijenio šejh Albani u 'Silsili' 599)
Kaže Imam Zehebi: „Pod terminom 'onoga ko će obnoviti vjeru' se misli na množinu (džemat) a ne na pojedince.“ (Tarihul-Islam, 23/180)
Kaže Imam Ibn Hadžer El-Askelani: „Pod ovim se ne misli da svakih stotinu godina bude samo jedan već se misli kako na pojedinca tako i na skupinu tj.džemat.“ (Fethul-Bari, 13/295)
Obnoviti nešto znači pokušati nešto ponovo vratiti u ono stanje u kome je bilo kad se prvi puta pojavilo, čuvati ga od devijacija i raznih fitni i iskušenja.
Shodno rečenom a u skladu sa aktuelnom situacijom dajemo sljedeće
SAOPŠTENJE
1- Džemat FURKAN i svi njegovi članovi su na stavu uleme i učenjaka našeg menhedža i pravca. Držimo se njihova mišljenja i pojašnjenja akidetskih pitanja koja se vežu za vjerovanje, fikhskih pravnih rješenja koja se tiču ibadeta kao i to da slijedimo njihov pravac u podršci nekom pokretu ili udaljavanju od njega, osudama i kritikama.
Kaže Uzvišeni:
فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
„Pitajte učene ako vi ne znate.“ (En-Nahl, 43)
Rekao je Hasan El-Basri, rahimehullah:
-“Fitna kada se pojavi prepoznaju je samo učenjaci a kada se okonča postane jasna i neznalicama.” (pogledaj حلية الأولياء, 9/24)
Njih je Allah Uzvišeni, iz Njegove dobrote, učinio sebebom i uzrokom otklanjanja i razotkrivanja raznih šubuhata i pokušaja iskrivljivanja ove vjere i pravca Ehlis-Sunneta. Oni su bili branioci ispravnog menhedža od napada devijantnih skupina murdžija, eš'arija, džehmija, gulatut-tekfirdžija, medhalija i njima sličnih.
Njih je Allah učinio neprobojnim bedemom koji nisu mogli srušiti svi taguti i njihovi podanici a neće uspjeti ni opaki bezdušnici. Na njih su se redom obrušavali pojedinci i skupine koje nisu mogle gledati 'istini u oči' već su je htjeli skloniti ispred sebe. No, bez uspjeha.
Naš džemat se drži njihovog pravca sad kao i nekad.
2- Džemat FURKAN je odgovoran za aktivnosti koje organizuje ili projekte koje direktno vodi dok svaka druga privatna ili vandžematska radnja ne potpada pod odgovornost džemata ali se mora uskladiti sa ciljevima i interesima opšte koristi muslimanima.
3- Odričemo se svakog postupka pojedinca bio on u privatnom ili društvenom sektoru a koji narušava načelo 'korist džemata' a protiv počinioca će se poduzet adekvatne mjere.
4- Protivimo se svakom neislamskom, neopravdanom, neutemeljenom i grubom shvatanju i interpretaciji nekih šerijatskih propisa kao što je TEKFIR (imena i kazne), kisas (odmazda), nespremnost za usaglašavanje riječi sa djelima i sl. što je uveliko prisutno kod pojedinih skupina čijih se postupaka odričemo.
5- Zabranjujemo bilo kakvo sudjelovanje u nesuglasicama među muslimanima bilo da se učestvuje riječima ili djelom. Od Sa’da ibn Ebi Vekkasa, radijallahu anhu, se prenosi da je prilikom fitne oko Osmana ibn Affana rekao: “Svjedočim da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao…..(spomenuo je hadis da je u vremenu fitne onaj koji sjedi bolji od onoga koji stoji a u kojem je na kraju došlo): Rekao sam: A šta ako uđe u moju kuću i bude htio da me ubije? “Budi- odgovori mu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem – kao sin Ademov (ubijen a ne ubica).” (Ahmed 1609, Tirmizi 2194, Sahih po uvjetima Muslima)
6- Ne pihvatamo prenošenje neprovjerenih informacija i onih za koje nemamo jasan šerijatski dokaz. Optuzba sama po sebi nije i ne može biti dokaz već zahtijeva da bude dokazana. Oni koji svoje stavove izgrađuju na nedokazanim optužbama su daleko skrenuli sa Pravoga puta. Imam Subki kaže: “Neminovno je, o ti koji tražiš smjernice, da koračaš stazom edeba po pitanju prijašnjih učenjaka i NE PRIHVATAŠ GOVOR JEDNIH PROTIV DRUGIH osim ako dođe sa jasnim dokazom. Pa ako možeš to opravdati ili razumjeti u lijepom kontekstu TO I UČINI a ako ne možeš OSTAVI SE ONOGA što je bilo među njima jer nisi za to stvoren. Ostavi se onoga što te se ne tiče (ne donosi ti direktnu korist) a pozabavi se onim što ti koristi.” (الرفع والتكميل, 425)
7- Pošto ne možemo otkloniti ili ublažiti nesuglasice ne prihvatamo 'dolivanje ulja na vatru'. Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je:
-”U vrijeme fitni jezik će biti opasniji od sablje.” (Tirmizi 2178, Ebu Davud 4265, Ahmed 6980, Ibn Madže 3967).
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, obavještavajući nas o tome da su najbolje generacije prve tri a zatim o narodu koji će doći nakon njih kaže:
-“A nakon njih će doći ljudi koji će svjedočiti a niko od njih neće svjedočenje tražiti…” (Buhari 6428, i Muslim 2535)
A oni koji svoje postupke ne usklade sa ovim SAOPŠTENJEM biće odstranjeni iz džemata.
Adem Demirović _______________________
Ifet Zukorlić ____________________
Džemat FURKAN
Novi Pazar
24.07.2015
No comments:
Post a Comment