UVOD!
SENED (LANAC) "FIKHUL EKBERA" I NJEGOVO PRIPISIVANJE EBU HANIFI!
Bismillah, we salatu we selamu ala Resulillah.
Zaista nakon što su sljedbenici istine postali malobrojni i ugnjetavani na svakom kraju Zemlje od strane taguta, a sa druge strane sljedbenici zablude postali brojni, sa mnogim povlastima od taguta, isto tako je i glas istine postao nesrazmjeran sa mnogobrojnosti laži koja se svakim danom servira ljudima na razne načine. Ali i pored toga, Allah, subhanehu we te'ala, je obećao da će istina uvijek pobijediti i da će Njegova vojska uvijek biti gornja. Na navalu zablude, u raznim njenim oblicima, ni naš kraj nije ostao imun.
Do nas je došla knjiga „Komentar el-Fikhul-ekber“ od autora Bajazida Nicevića koji je ustvari uradio prevod komentara od ebu Munteha el-Megnisavija, a zatim pojasnio neke mes'ele u fusnotama (ili neko od njegovih saradnika). Nakon što smo pregledali knjigu, uočili smo mnogo nepravilnosti i suprotnosti sa akidom ehlis-sunneta, a također i javno propagiranje murdžijsko-džehmijske akide, kao i hvaljenje mušrika, kaburdžije, „ebu hanifinog ludaka“ ebu Zahida el-Kevserija (o kojem će kasnije biti riječi) i još mnogo toga, a sve to ćemo, inšaAllah, detaljno pojasniti.
Radi svega ovoga, odlučili smo se da napišemo kraći proglas po pitanju grešaka i opaski koje imamo na neke dijelove knjige, ne bi li Allah, subhanehu we te'ala otvorio preko njega oči nekim zavedenim, a isto tako i da bi javno pobili novotarije koje ovi ljudi pripisuju selefu.
1. Na prvom mjestu prije nego počnemo detaljno da pojašnjavamo greške, moramo da znamo da ovo djelo nije pisano metodom učenjaka selefa, ono u sebi sadrži samo 2 ajeta, i nijedan hadis, a govori o akidi i osnovama vjere?! A i pored toga što je rečeno da se u „Fikhul- ekberu“ govori o osnovama vjere i akide on u sebi sadrži i mes'ele koje nemaju veze sa akidom uopšte, a kamo li sa osnovama vjere. ( kao što su poglavlja o Poslanikovoj djeci)
2. Sened (lanac) djela „el-Fikhul-ekber“ kojeg pripisuju ebu Hanifi. Djelo „el-Fikhul-ekber“ je došlo preko dva lanca:
a). Od ebu Mu'tija el-Belhija i ono je (kasnije) poznato pod imenom „Fihkul-ebsat“, a ebu Mu'ti el-Belhi je kod učenjaka hadisa bio ocijenjen kao slab i kao murdžija i džehmija. (Tarih ibn Mein 4/356; Nesai (Duafa wel metrukin str. 259) ibn Hibban „el-Medžruhin“ 1/250, el-Mizan1/574.)
b). Rivajet od Hammada bin ebi Hanife, sina ebu Hanife. Za Hammada bin ebi Hanifu kaže ibn Adi: „Ne znam nijedan ispravan rivajet da je prenio.“ (el-Kamilu fid-du'afa 2/669)
I kaže Zehebi o njemu: „Ibn Adi kaže da je slab prenosilac, a i drugi radi njegovog hifza.“ (el-Mizan 1/590)
Također u lancu djela se nalazi i Isam bin Jusuf o kojem ibn Sad kaže: „Bio je kod učenjaka slab u hadisu.“ (Mizanul-i'tidal 3/67)
I kaže ibn Adi: „Prenosio je od Sevrija i drugih hadise u kojima ga niko ne prati.“
A od Isama bin Jusufa ovo djelo prenosi Muhammed bin Mukatil er-Razi za kojeg Zehebi i ibn Hadžer kažu da je slab ( Mugni fi du'afa 2/635 i Takrib 2/136),
kaže Buharija: „Da padnem sa nebesa na Zemlju draže mi je nego da prenesem od Muhammeda bin Mukatila.“ ( Lisanul mizan 5/388)
Pa da li nakon ovakvog seneda iko može da tvrdi da je ovo zaista djelo koje je potvrđeno i vjerodostojno preneseno od ebu Hanife? Ili je djelo nekoga od prenosilaca ili onih nakon njih koji su bili pod uticajem kelama i filozofije (što će se jasno vidjeti u tekstu djela kojeg lažno pripisuju ebu Hanifi)
"O senedu djela, pogledati analizu Muhammed bin AbdurRahmana el Humejjisa u knjizi Osnove vjere kod ebu Hanife ( str. 123-131)
I analizu AbdulAziza bin Ahmeda el Humejdija u knjizi " Beraetul eimetil erbe'a min mesailil mutekeliminel mubtedia" (str. 46 -48)"
Nastaviće se inšallah...
Obrada: Tewhid Dawa
No comments:
Post a Comment