Tuesday, January 26, 2016

TVRDOGLAVI MLADIĆI I NJIHOVO NEČITANJE KNJIGA OD SVOJIH ŠEJHOVA!


Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu. Hvala Allahu Gospodaru svih svijetova, neka je salavat i selam na posljednjeg Allahovog Poslanika, na njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ih slijede do Sudnjeg dana. Amin!

A zatim...

Ne možemo a da ne iskažemo zadovoljstvo na velikom interesovanju koje se desilo nakon što smo objavili kratki osvrt na knjigu "ŠIIJE I HARIDŽIJE" koja je prevedena na bosanski jezik. Hvala Allahu, mnoga braća su se okoristila uvidjevši problem na koji smo skrenuli pažnju, i prihvatili su ispravnu kritiku ispravljajući svoj menhedž po pomenutom pitanju. Ali, na žalost, bilo je i onih koji su iz svoje zlobe pretjerali u svom slijepom slijeđenju pa su se počeli ismijavati sa ovim tekstom zbog nepotpisivanja autorstva ovog teksta. Međutim, sve to ne bi bilo čudno da u samom odgovoru nisu govori učenjaka koji oni sami priznaju i koje oni sami veličaju, ali kao što kaže Uzvišeni:

"Nisu oči slijepe, već srca u grudima." (El-Hadždž, 46)

Uz Allahovu dozvolu komentarisaćemo osvrt na knjigu " ŠIIJE I HARIDŽIJE" sa drugom knjigom koja nosi naziv "FETVE - PITANJA I ODGOVORI" koju je napisao Dr. Safet Kuduzović, koji je također dao i predgovor na gore spomenutu knjigu (ŠIIJE I HARIDŽIJE).

Da se podsjetimo, mi smo upozorili na poglavlje tekfira gdje se spominju uvjeti i prepreke tekfira, gdje sami pisac nije razdvojio mesele koje se vežu za tekfir i spomenuo je kao uvjet za tekfir "znanje", bez da spomene mesele koje se vezu za znanje i za neznanje. Mi smo Allahovom dozvolom odgovorili i pojasnili mesele koje se vežu za tu temu i rekli smo da se to tiče mesela aslu-dina (osnove vjere), tevhida i širka, te da tu čovjek nije opravdan neznanjem, i naveli smo govore učenjaka selefa i dananšnjih učenjaka koji ih u tome slijede.

Zatim smo spomenuli mesele koje su opšte poznate u vjeri (mesail zahira) i rekli smo da su tu opravdani neznanjem samo oni ljudi koji su tek primili islam, ili oni koji su živjeli daleko od mjesta gdje je islam itd...

I na kraju smo spomenuli manje jasne mesele (mesaill hafije) koje su poznate samo učenjacima i rekli da u tim meselama može postojati opravdanje neznajem i da se čovjek ne može protekfiriti dok mu se ne dostavi dokaz.

Vidjeli smo raznih komentara i ismijavanja na račun teksta, ali evo Allahovom dozvolom za ovaj tekst ćemo priložiti govor onoga kojeg neki itekako slušaju i cijene.

U svojoj knjizi "FETVE, PITANJA I ODGOVORI", Dr. Safet Kuduzović, u svom odgovoru na pitanje: "Uvjeti za proglašavanje muslimana nevjernikom", pojašnjava kada je opravdanje neznanjem dozvoljeno a kada nije. Mi smo rekli da opravdanje u aslu dinu nikako ne može biti neznanje, a Dr. Safet potvrđuje ovaj govor pa na 57 str. kaže:

"Ako se radi o pitanjima koja su temelj vjere (usulud-din), tada je Kur'anom uspostavljen argument protiv ljudi i opravdanje neznanjem nije prihvatljivo kao: vjerovanje u Allaha, Poslanika sallallahu alejhi ve seleme, Sudnji dan i sl."

Iz ovoga se razumije da čovjek koji čini širk Allahu iz neznanja ne može biti opravdan, jer ovo je pitanje vjerovanja u Allaha kao što je Dr. Safet spomenuo.

Što se tiče opšte poznatih mesela, Dr. Safet je opravdao samo one koji su tek primili islam ili su živjeli daleko od islama i spomenuo govore šejhul islama Ibn Tejmiju, pa kaže:

"Šejhul-Islam Ibn tejmije, kaže: Kada bi čovjek prihvatio islam ne znajući da je namaz obavezan niti da je alkohol zabranjen, ne bismo ga smatrali nevjernikom zbog njegovog krivog uvjerenja, niti bismo ga kaznili sve dok se protiv njega ne predoči dokaz. (Fetve, str 55, govor Ibn Tejmije, Medzmuul fetava, 11/222)"

Također na drugom mjestu Dr. Safet je naveo šejhul Islama Ibn Tejmiju koji je rekao:

"Ko (iz neznanja) izjavi da su alkohol i kamata dopušteni, jer je novajlila u islamu (...), takav se čovjek neće smatrati nevjernikom, sve dok se protiv njega ne uspostavi argument (tj. dok mu se ne objasni taj propis). (Fetve, str. 56, govor šejha Ibn Tejmije Medžmuul fetava 35/101)"

Dalje kaže Dr. Safet Kuduzović:

"Opravdanje neznanjem u ovim pitanjima imaju ljudi koji su odrasli u nemuslimanskim zemljama, odnosno u muslimanskim zemljama u kojima vlada veliko neznanje i udaljenost od vjere. (Uporediti El-Mugni, 5/156 i El-Medžmua, 3/15)

S tim u vezi šejhul Islam Ibn Tejmije je zapisao: " Ko porekne poznati propis zbog toga što je novajlila u islamu ili to je odrastao u zemlji u kojoj se ne poznaju vjerski propisi, neće se smatrati nevjernikom, sve dok mu se ne objasni propis koji je porekao. (Medžmuul fetava, 6/39)"

I na kraju mi smo spomenuli manje jasne mesele koje su poznate samo učenim ljudima a ne i običnim masama. Dr. Safet je napisao sljedeće:

"Što se tiče skrivenih pitnanja ili manje jasnih propisa koji često bivaju nepoznanica običnim muslimanima, kao: pitanja vezana za Allahova imena i svojstva, neka iskrivljena ubjeđenja određenih grupacija i sl., tretiraju se preprekom za primjenu propisa
(tekfira). (Medžmuul fetava, 7/619, Et-Turukul-hukumije, 1/146-465, Fethul-Bari, 13/407 i Avnul-Mabud, 13/30)"


Ovim tekstom smo htjeli pokazati ljudima da čak ne čitaju knjige svojih šejhova koji govore ono što smo i mi rekli, pa ili će prihvatiti i naš govor kao govor Dr. Safeta Kuduzovića, ili će odbiti njegov govor kao što su odbili naš govor. 

I završćemo sa jednim veoma bitnim detaljem oko uzimanja istine od nepoznatog čovjeka, a divan primjer nam je za to dao Uzvišeni Gospodar, azze ve džel:

"I s kraja grada žurno dođe jedan čovjek i reče: "O narode moj, slijedi one koji su poslani", (Ja Sin 20)

 Pored onoga sto se jasno razumije iz ajeta izvlačimo i jedno bitno šerijatsko pravilo koje inače ne poznaju oni koji se ismijavaju sa tekstovima koji su potkrepljeni dokazima iz Allahove knjige, sunneta Poslanika alejhi selam i govorom učenjaka.  Mudrost na koju ovaj ajet ukazuje jeste da se istina ne veže za imena koja je donose, već za dokaze koji se prezentuju u cilju pomaganja istine pa makar ih donio čovjek kojem Allah azze we džel nije ime spomenuo!

 Kaže Šejh Muhammed bin Abdulwehhab U djelu Ed-Durerus-senijjeh 1/45 

"Nema razilaženja između mene i vas u tome da je obavezno slijediti učene kada se slože (u mišljenju), ali, problematika je u tome da li, kada se oni raziđu, ja moram prihvatiti istinu od onoga koji dođe sa njom i da vratim spor Allahu i Poslaniku, povodeći se za metodom učenih, ili ću uzeti mišljenje nekih od njih bez dokaza, smatrajući da je istina u njegovom mišljenju? Vi ste na ovom drugom, što je Allah pokudio i nazvao ga širkom, a to je UZIMANJE ULEME ZA GOSPODARE, a ja sam na prvom, njemu pozivam, na toj osnovi diskutujem. Pa ako bi istina bila kod vas mi bismo se njoj vratili i prihvatili je od vas."

Također Allah azze ve džel, iz svoje mudrosti je htio da za vrijeme Sulejmana alejhi selam, dokaz kraljici Belkisi dostavi ptica po imenu Hudhud, koja je veoma mala (kao ovaj rob koji piše tekst), a koja je nosila veliku istinu onoj koja je uživala veliki ugled.


I na kraju  sva hvala pripada Goslodaru svih svijetova.

Obradio: Tewhid Dawa

Napomena: ovo je dopuna na tekst "osvrt na knjigu šije i haridžije, da pročitate ta dva teksta pritisnite na sljedeće linkove:

KRATKI OSVRT I UPOZORENJE NA KNJIGU "HARIDŽIJE I ŠIJE" - 1 DIO 

KRATKI OSVRT I UPOZORENJE NA KNJIGU "ŠIJE I HARIDŽIJE" - 2 DIO  







 


No comments:

Post a Comment