Thursday, March 24, 2016

Otac me tjera na glasanje pod izgovorom da su neke daije dozvolile glasanje, šta da radim? I da li on kao takav može biti velij ?

Selam alejkum we rahmetullah, šejh. 

Halalite, treba mi samo jedan odgovor. 

Moj otac je namazu, a stranački je nastrojen, i tjera me da glasam na lokalnim izborima, na kojima neki daije kažu da se ne donose zakoni i da nema prepreke glasati.

Takodjer se pravda glasanjem na parlamentarnim izborima time što je dr.Safet Kuduzović to ohalalio (dozvolio) a on je mnogim autoritet i onaj koga slijede. Opravdava to bez valjanih dokaza.

Šta bih u toj situaciji ja trebalo da mu kažem, i kako bih trebalo da postupim?

Allah vam podario svaki khajr.

Odgovor;

Alejkumus selam ve rahmetullah ve berekatuh

Ono u šta nema nikakve sumnje jeste da je obaveza djeteta da se lijepo i na islamski način pun poštovanja ophodi prema svojim roditeljima. Ovo važi čak i za situaciju kada naređuju ili traže nešto što je grijeh, odbijanje činjenja toga djela je obaveza ali će se to uraditi na lijep način.

'Mi smo naredili čovjeku da bude poslušan roditeljima svojim. Majka ga nosi, a njeno zdravlje trpi, i odbija ga u toku dvije godine. Budi zahvalan Meni i roditeljima svojim, Meni će se svi vratiti. A ako te budu nagovarali da drugog Meni ravnim smatraš, onoga o kome ništa ne znaš, ti ih ne slušaj i prema njima se, na ovom svijetu, velikodušno ponašaj, a slijedi put onoga koji se iskreno Meni obraća; Meni ćete se poslije vratiti i Ja ću vas o onome što ste radili obavijestiti.'' (Lukman, 14-15.)

Međutim, sa druge strane, kako je to u ajetu i rečeno, neće ih dijete slušati u grijehu i nepokornosti.

Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je rekao: "Nema pokornosti robu u nepokornosti Stvoritelju."

Kada govorimo o glasanju nema nikakve sumnje da je ono u osnovi zabranjeno i da je to neislamski sistem i način biranja vođa i predstavnika. O tome se islamski učenjaci ne razilaze. U tom smislu predložio bih vam tekstove koje možete naći na internetu pod nazivom "Otklanjanje sumnji po pitanju glasanja" gdje je, koliko je meni poznato izašlo nekoliko dijelova, koje možeš pročitati na sljedećim linkovima;







Vašem ocu ćete predočiti govore islamskih učenjaka poput šejha Albanija, Mikbila, Radžihija, Stanle komisije, Munedžida ... i dr. I pojasniti da su oni preči da ih čovjek slijedi pogotovu onda kada se svi oni oko nečega slože. Dok onaj koji tvrdi da je glasanje dozvoljeno i da je to ispravan način odabira predstavnika, i da je funkcija koju će taj predstavnik obavljati dozvoljena mora to dokazati. Pogotovu jer imamo jasne dokaze i govore uleme po pitanju obavljanja funkcije narodnog poslanika i sl.

Sve i da uzmemo da ovo nije toliko jasno, iako jeste, onda najmanje što se može reći za glasanje je da je to veoma sumnjiva stvar.

Od Numana b. Bešira, radijallahu `anhu, prenosi se da je, pokazavši svojim prstima na uši, rekao: "Čuo sam Allahova Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem, da je rekao: 'Zaista je halal jasan i zaista je haram jasan, a između njih su sumnjive stvari koje mnogi ljudi ne poznaju. Ko se bude čuvao sumnjivih stvari sačuvat će svoju vjeru i čast. A ko bude činio smunjive stvari, past će u haram. Takav je kao pastir koji čuva svoje stado oko zabranjenog  posjeda, a svakog momenta se može dogoditi da stado uđe u njega. Zaista, svaki vladar ima svoje zabranjene posjede. Zaista, Allahovi zabranjeni posjedi jesu Njegove zabrane.'" (Buhari i Muslim) 

Pa nećemo dozvoliti da nas neko primora na činjenje "sumnjivih" stvari a kamo li onih za koje imamo jasne dokaze zabranjenosti i nedopustivosti makar ih neki ugledni daije dozvolili, jer niko nije sačuvan greške. A pogotovu ako se dozvola dokazuje na neispravan način i neadekvatnim argumentima. Tada postaje jasno da takav stav nema svoje uporište u ispravnom ilmskom dokazu i on se odbacuje ma od koga da dolazi.

A Allah najbolje zna.

Allah da vas nagradi.

Halalite, još ovo:

Može li roditelj koji je takav bit velijj svojoj ćerki? I ako ne, je li dozvoljeno birat velijju o kome ne znaš ništa?

Odgovor:

Amin ve ijjakum

Pored dva mišljenja koja su poznata kod islamskih učenjaka po ovom pitanju smatram da je ispravnije i bliže dokazu i maslahi stav Hambelija  i Šafija  (po jednom rivajetu). Svi oni uslovljavaju el-adalet  (ne činjenje velikih grijeha javno) za velijstvo. Tako da osoba koja i pored jasnih dokaza i pojašnjenja nastavi sa glasanjem ne može biti velijj.

A što se tiče odabira velijja, ne može se on birati a pogotovu tek onako. Postoje pravila a to je hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je sultan (vladar) velijj onoj ženi koja nema velijja.

Tako da ako žena nema u porodici velijja ta obaveza prelazi na vladara pa tako redom, ako njega nema na one ispod njega. Danas su to muftije, predsjednici islamskih centara, šejhovi i daije (ispravnog menhedža). Tako da će oni preuzeti ovu obavezu u skladu sa mogućnostima.

A Allah najbolje zna

Šerijatska komisija portala

Obrada ; Tewhid Dawa

No comments:

Post a Comment