Bismillah, ellhamdulilah, ves-selatu ves-selamu ala resulilah. Uz Allahovu dozvolu mi nastavljamo ovu kraću risalu koja nosi naziv "OTKLANJANJE SUMNJI PO PITANJU GLASANJA", i u ovom djelu spominjemo da je dr.Safet Kuduzović u svom video predavanju (KOGA VI TEKFIRITE) u kojem govori o dozvoli glasanja spominje i Institut Imam (šejha) Albanija u Jordanu. Nakon što smo vidjeli da je pripisivanje dozvole glasanja šejhu Albaniju nepravda, u ovome tekstu ćemo vidjeti da li je ispravno ovakav stav pripisati 'njegovom' Institutu.
Institut je osnovan 2001.godine u Jordanu. Osnovali su ga Selim ibn 'Id el-Hilali (predsjednik), Muhammed ibn Musa Alu Nasr (zamjenik predsjednika), Ali ibn Hasen el-Halebi i Mešhur ibn Hasen Ali Selman.
Selim ibn Id el-Hilali
Predsjednik i prvi među osnivačima Selim ibn Id el-Hilali. Ko je zapravo on? Dopustićemo samom Institutu da nam to pojasni. Izašla je skripta koju je odbrio Institut a koja pojašnjava (ne)djela njenog direktora. U toj skripti se nalaze sljedeće zgrožavajuće stvari:
- Krađa ogromnih materijalnih sredstava od Kuvajtske organizacije 'Ihjau Turas' koje su slate Institutu na ime donacije. Nakon otkrivanja pronevjere organizacija je uspjela da povrati dio donacija koje je poslala. O ovome svjedoče njegov zamjenik (Muhammed Alu Nasr) kao i upošljenici kuvajtske organizacije i računi koji su izašli na vidjelo sa njegovog ličnog konta na koji je preusmjeravao donacije a o kome čak ni njegov zamjenik nije ništa znao.
- Na ime kupovine laptopova i osnivanja internet stranice svjetskih razmjera od jednog Indonežanskog dobročinitelja je uzeo 128 hiljada dolara. To je otkriveno 2008.godine. Tada je Selim Hilali, nakon što je rasklinkan obećao da će novac vratiti vlasniku. Na kraju je ipak priznao da je sav taj novac već potrošio.
- Godinu dana nakon toga (2009) je delegacija Instituta ponovo posjetila Indoneziju i otkrili da je Selim pronevjerio još pet hiljada donacije jednog plemenitog darodavaoca.
- U periodu od 2006-2008 je ustanovljeno da je kupio 513 duluma (jedan dulum - hiljadu kvadratnik metara) zemlje na svoje ime i 270 duluma na ime njegove žene. Tako da se imovina koju posjeduje od 'plate direktora' Instituta Imama Albanija mjeri milionima dolara.
- Nakon što je nešto od njegovih nedjela izašlo na vidjelo nudio je nekim šejhovima mito samo da prećute njegove malverzacije. A nakon što je izbačen iz Instituta nudio je novoj upravi 100 hiljada Kuvajstkih dinara (skoro 300 hiljada eura) da ga očiste od ljage koja je otkrivena javnosti.
I još puno toga što govori o povjerenju u fetve koje su izlazile sa ovakvim direktorom na čelu. Kompletan sadržaj skripte možete naći ovdje: http://www.kulalsalafiyeen.com/vb/showthread.php?t=15620
Ali i pored svega spomenutog evo da pretpostavimo da se zaista radi o šejhu, povjerljivoj osobi od koje se uzimaju fetve i stavovi; da li je on zaista dozvolio glasanje? Odgovor je NE. Direktor Instituta šejha Albanija u Jordanu Selim el-Hilali je protiv glasanja i to se nalazi u spomenutoj skripti u fisnoti broj 21. Gdje je nakon otkrivenih pljački viđen na nekim političkim skupovima pa mu je i to spomenuto kao dvoličnjaštvo; daje fetve o zabrani glasanja i izbora a prisustvuje političkim skupovima!!
Također smo u pretprošlom tekstu na ovu temu spomenuli govor Selima Hilalija kada kaže: "Naš stav po pitanju izbora i kandidature je ono što smo već pojasnili: Nije dozvoljeno. To smo objavili u našem časopisu 'El Esale'."
Pa je pripisivati njemu ovaj stav neispravan iz dva razloga:
- Nije od onih od kojih se uzima znanje i fetva.
- Njegov stav je zabrana glasanja.
Ali el-Halebi
Jedan od istaknutih i najpoznatijih članova ovog Instituta Ali el-Halebi je također žestoko kritikovao i kategorički odbacio do tadašnjeg direktora ovog Instituta. A ko je Ali el-Halebi? O tome će nam Stalna Komisija za fetve iz Saudijske Arabije sa AbdulAzizom Alu Šejhom na čelu i šejhom Fevzanom kao članom nešto reći.
U fetvi pod brojem 21517 (2/137) je došlo:
-"Hvala Allahu, Jedinome, i neka je salavat i selam na Poslanika, a zatim...
Stalna komisija za fetve i istraživanja je razmatrala materijal koji je poslat uvaženom muftiji od strane nekih savjetnika tražeći od njega mišljenje o dvije knjige: 'Upozorenje na fitnu tekfira' (iz koje mnogi daije na našem tlu prepisuju) i 'Krik opominjača' koje je sakupio (napisao) Ali ibn Hasan el-Halebi. Pod optužbom da se u njima poziva u Irdža (murdžizam) i da djelo nije uvjet ispravnosti Imana te se takav stav pripisuje Ehlis Sunnetu vel Džema'atu. Ove knjige se zasnivaju na iskrivljenim citatima Ibn Tejmijje (kao što to radi jedan od bošnjačkih halebija), Ibn Kesira i drugih. Pa su ovi savjetnici tražili da se pojasni šta se to nalazi u ovim knjigama da bi čitaoc znao šta je istina a šta batil... itd.
Nakon studiranja ove dvije knjige od strane Stalne Komisije i njihova razmatranja Komisija je zaključila da knjiga 'Upozorenje na fitnu tekfira' koju je napisao Ali Hasen el-Halebi, i ono što je pripisao govoru učenjaka u uvodu i fusnotama, sadrži sljedeće:
- Knjiga je zasnovana na murdžijskom novotarskom batilskom mezhebu koji nevjerovanje ograničavaju samo na kufr poricanja, negiranja i srčanog ohalaljivanja, kao što se to jasno nalazi na 6.stranici u fusnoti broj 2, kao i na 22.stranici. Ovo je suprotno stavu Ehlis Sunneta kod kojih kufr biva ubjeđenjem, riječju, djelom ili sumnjom.
- Iskrivljivanje citata Ibn Kesira, rahimehullah, iz djela 'El-Bidaje ven-Nihaje' (13/118) kada u fusnoti na 15.stranici spominje, prenoseći od Ibn Kesira: 'Džingis Han je tvrdio da je Jasik od Allaha i to je razlog njegova kufra.' Ali kada se vratiš na spomenuto djelo nećeš u njemu naći ono što je pripisano Ibn Kesiru, rahimehullah.
- Izmišljanje na šejhul-Islama ibn Tejmijju, rahimehullah, na 17-18 stranici kada mu pisac pripisuje stav da izmjena šerijatskog propisa neće biti kufr osim uz spoznaju i vjerovanje dozvoljenosti (promjene propisa). Ovo je čista izmišljotina na Ibn Tejmijju (u koju vjeruju mnogi bošnjački daije) koji je bio na menhedžu Ehlis Sunneta i kojeg je širio kako smo već pojasnili a ovo je čisti pravac murdžija.
- Iskrivljivanje onoga što je šejh Muhammed ibn Ibrahim, rahimehullah, htio reći u svojoj brošuri 'Suđenje po izmišljenim zakonima' kada Ali el-Halebi kaže da šejh uslovljava srčano ohalaljivanje (poznata šubha i kod skoro svih bošnjačkih daija) iako je govor šejha jasan poput Sunca da je na putu Ehlis Sunneta vel Džema'ata (da ohalaljivanje nije uvjet).
- Tumačenje svakog govora učenjaka kojeg spominje u knjizi onime na šta taj govor nikako ne ukazuje. Kao što je uradio na 108.stranici fusnota broj 1 i 109.stranici fusnota broj 21 i na 110.stranici fusnota broj 1.
- Također se u knjizi nalazi olahko poimanje suđenja po nečemu što Allah nije objavio (kao što je to kod naših 'selefija') a pogotovu na petoj stranici fusnota broj 1. tvrdeći da je vođenje računa o uspostavi tevhida u ovom segmentu oponašanje šija rafidija a ovo je katasrofalna greška.
Studirajući drugu knjigu 'Krik opominjača' uvidjeli smo da je ona poput prethodno spomenute, stanja su im ista. Na osnovu ovoga Stalna Komisija smatra da ove dvije knjige nije dozvoljeno štampati, širiti niti razmjenjivati zbog onoga što se u njima nalazi od batila i obmane. A pisca savjetujemo da se boji Allaha po pitanju sebe i drugih muslimana, a pogotovu omladine. Te da se potrudi u traženju šerijatskog znanja pred, po pitanju znanja i ispravnog vjerovanja, pouzdanom ulemom. Također, znanje je emanet i nije ga dozvoljeno širiti osim u skladu sa Kur'anom i sunnetom. Savjetujemo ga da se ostavi ovakvih ideja i pravca iskrivljivanja govora uleme. Povratak istini je plemenitost i čast za vjernika. A Allah pomoć i podršku daje. Neka je salavat i selam na Muhammeda, sallallahu alejhi ve selleme, njegovu porodicu i ashabe."
Stanla Komisija za Fetve KSA
Predsjednik: AbdulAziz ibn Abdullah ibn Muhammed Alu Šejh
Član: Abdullah Ibn AdbuRahman el-Gudejan
Član: Bekr ibn Abdullah Ebu Zejd
Član: Salih ibn Fevzan el-Fevzan
Ali i pored svega, evo da uzmemo da Ali el-Halebi nema nimalo murdžizma pri sebi i da je pouzdan za uzimanje fetvi od njega i da su njegovi stavovi mjerodavni, da li je on podržao glasanje?
Ali El-Halebi, član instituta šejha Albanija u Jordanu, kojeg je spomenuo dr.Safet, odgovara na pitanje da su Muhammed Hassan i dr.pozivali u demokratiju, u glasanje za ustav i sl. pa kaže: "To nije dozvoljeno! To smo pojasnili. Nije dozvoljeno!" Nakon upita da ova konstatacija "nije dozvoljeno" obuhvata mnogo pojmova i voditelj emisije spominje da je to pravac novotara kaže: "Da, i ja kažem to je pravac novotara, nije dozvoljeno!!" (Izvor: http://safeshare.tv/w/lcqvxwNYaC)
Da li je nakon ovoga dozvoljeno pripisati Aliju el-Halebiju da on dozvoljava glasanje?!!
Zašto se ne spomene gdje i kada su to dozvolili glasanje? Zašto se samo nabrajaju imena (a među njima imena veoma sumnjivih osoba i onih sa jasnom akidom murdžija) bez toga da se spomene gdje, kada i pod kojim uslovima su to dozvolili?!!
Mešhur Hasen Alu Selman
Mešhur Hasen Alu Selman, treći šlan Instituta šejha Albanija u Jordanu. O njemu govori Ahmed en-Nedžmi (jedan od onih koje je dr.Safet spomenuo kao dokaz dozvoljenosti glasanja, čime postaje jasno da je on za njega autoritet od koga se fetve uzimaju). Nakon što su mu prenešeni neki od govora Mešhura po pitanju svojstava Allaha, dželle še'nuh, i drugi govori rekao je:
"Ako je tako onda je on novotar."
"Klonite ga se koliko možete."
"Ne savjetujem omladinu da slušaj govor ovoga niti da prisustvuju njegovim predavanjima."
Da bi na kraju rekao:
اتركوه ، ومن أطاعك من الشباب ، قل لهم لا تجالسوا هذا .
"Ostavite ga a i oni od omladine koji te slušaju. Reci im: Nemojte sjediti sa ovim!"
Od fetvi koje je izdao ovaj institut a tiču se opće poznatog događaja je i njihov stav po pitanju spaljivanja Jordanskog pilota od strane ID. Mi nećemo govoriti o ispravnosti ili neispravnosti ubijanja civila od strane tog pilota, niti o načinu na koji je ubijen već o fetvi Instituta koja glasi:
-"Veoma jako nas je zaboljela vijest, kao i svakog muslimana, da je naš brat ubijen nepravedno i iz prevare; jordanski pilot Muaz el-Kesasibe, Allah mu se smilovao i prihvatio ga među plemenite šehide..." (Izvor: http://www.gerasanews.com/print.php?id=17441)
-Naš brat?
-Nepravedno ubijen?
-Iz prevare?
-Šehid?
Kakve fetve i proglase daje ovaj Institut? Šta je sa civilima u Siriji? A da ne govorimo o njihovim fetvama o stanju u Gazi i drugim okupiranim dijelovima Palestine.
Ali radi ilmskog emaneta prenijećemo tu fetvu o 'dozvoljenosti' glasanja i vidjeti o čemu se zapravo radi iako čvrsto vjerujem da ovakav Institut nije institucija od koje se uzimaju fetve.
FETVA O PREDSTOJEĆIM IZBORIMA U IRAKU
(Sam naslov govori da se radi o konkretnom mjestu, okolnostima i vremenu)
"Hvala Allahu i neka je salavat i selam na Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, njegovu porodicu ashabe i one koji ga slijede. A zatim:
Mnogo je poziva, pitanja i traženja pojašnjenja koja su pristigla na adresu 'Instituta Imama Albanija' po pitanju šerijatskog propisa o učestvovanju na izborima u IRAKU. Bitnost ovog pitanja je posebno u njegovoj povezanosti sa Sunnetom, pomaganjem istog a za dobrobit Iraka uopšteno. Kao odgovor na ovo pitanje kažemo, a Allah podršku daje:
Svima je poznato kroz šta sve ummet prolazi u bolnoj stvarnosti danas. A nisu svi problemi od neprijatelja, kao što se može pomisliti! Allah Uzvišeni veli:
وما أصابكم مِن مصيبةٍ فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير
-"Kakva god vas bijeda zadesi, to je zbog grijehova koje ste zaradili, a On mnoge i oprosti." (Eš-Šura, 30)
I rekao je Subhaneh:
قل هو مِن عند أنفسِكم
-"Reci: ”To je od vas samih!” (Alu Imran, 165)
Možda jedno od najvećih iskušenja koje ne napušta Islamski ummet decenijama je ono što se upravo događa na prostoru Iraka od fitni i musibeta. Zadnji događaj od toga je dolazak stranih vojnih formacija i pružanje pomoći istima od strane onih koji su na batilu (stranputici).
Mi u Institutu imama Albanija smo i kao pojedinci i kao kolektiv imali i imamo i dalje fetve o negiranju i zabranjenosti onoga što se događa u Iraku od skrnavljenja stranih snaga a i o međusobnom ubijanju, slijepim bombaškim napadima koji ne razlikuju muslimana od kjafira, mladog od starog, musalima i muhariba, muškog i ženskog da i ne govorimo ... a sve ovo u ime Islama!
Izbori koji su se odvili u Iraku 2005.godine su doprinijeli slabljenju uticaja sunija što je prouzrokovalo njihovu podijeljenost, skori nestanak i učinilo da riječ onih ispod njih bude nad njihovom riječju!!
Onaj ko promotri riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme: "Ne biva vjernik ujeden iz iste rupe dva puta" i riječi plemenitog ashaba, Abdullaha ibn Mesuda: "Srećan je onaj ko pouku primi na drugome (tuđem primjeru)", one će ga obavezati da promotri trenutno stanje i da ga izvaga maslehom i mefsedom u skladu sa šerijatskim dokazima koje vidi ispravnijim i da ih spusti na ovu situaciju. Da bi imao jasan šerijatski stav koji podržava potrebu učestvovanja sunija na predstojećim Iračkim izborima; zbog POSEBNOSTI stanja u Iraku, plemenskih i političkih prilika. Što će, uz Allahovu pomoć, doprinijeti podizanju zastave sunneta, njihovom ujedinjenju i pozitivnom efektu na državu...." Komisija za fetve Instituta imama Albanija (04.09.1429.h.god.)
Pa vidimo da se radi o posebnim prilikama, mjestu i vremenu kada su to dozvolili a vidjeli smo u prvome dijelu da generalno svi spomenuti kao i šejh Albani po kome Institut i nosi ime su protiv izbora i glasanja!!!
Ali el-Halebi
Da bi ovo bilo jasnije evo još jednog govora od Ali el-Halebija.
Pitanje: "Izdata je fetva od strane nekih učenjaka i šejhova da je Iračanima dozvoljeno izaći na glasanje i učestvovati u iračkim izborima. Zar ovakve fetve ne otvaraju vrata partijašima ulazak u parlament i okupiranost izborima sa dokazom da darure (nužne situacije) dozvoljavaju zabranjeno?"
Odgovor: "Stanje u Iraku je veoma precizno i komplikovano. Onaj ko bolje razmotri pitanje proteklih izbora vidjeće stvarnost ovoga o čemu govorim. Mi smo izdali fetvu u Institutu imama Albanija o dozvoljenosti toga uz ŠARTOVE (uvjete) i određena pravila...." Ali ibn Hasen el-Halebi
Ovo je veoma važno jer i sam dr.Safet Kuduzović drži predavanja kako se ne može fetva iz Bosne prenositi u Makedoniju pa kako se fetva iz Iraka prenije u Bosnu ??!
Da nebismo odužili ovaj dio kao zaključak se nameće sljedeće:
- Nije ovo Institut od kojeg se fetve uzimaju.
- Nisu ovo pravi predstavnici šejha Albanija.
- Na same članove i osnivače ovog instituta je upozoreno od strane Stalne Komisije za feteve KSA.
- Pored devijacija u vjerovanju neki od njih su i na polju brzog bogaćenja na račun ukradenih donacija postigli značajne rezultate.
- Stav skoro svih pojedinaca u Institutu je zabrana glasanja i učestvovanje na izborima.
- Fetva koju su dali je ograničena vremenom, stanjem i prostorom.
- Prenošenje ovog stava na druga mjesta zahtijeva dokaz.
Razmisli o ovome.
Obrada: Tewhid Dawa
No comments:
Post a Comment