Sunday, March 6, 2016

Šejh Ishak ibn Abdur-Rahman ibn Hasen alu šejh, o neispravnosti onih koji pojedinačno ne tekfire počinioca širka!


Šejh Ishak ibn Abdur-Rahman ibn Hasen alu šejh, rahimehullah, odgovarajući onima koji se sustežu od pojedinačnog tekfira obožavaoca kipova i onih koji Allahu, azze ve džel, čine širk, i koji ne tekfire mušrike osim uopćenito, kaže:


"Do nas je doprlo da skupina onih koji se pripisuju znanju a koji kako oni tvrde slijede šejha Munammeda ibn Abdul-Vehhaba, rahimehullah, kažu, da onaj ko učini širk Allahu azze ve džel, i obožava kipove, da se takav ne naziva kafirom i mušrikom poimenično.
Osoba koja mi je ovo prenijela je čula nekog brata koji je nazvao kafirom i mušrikom osobu koja je prizivala Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, pa mu je neki čovjek rekao: 'Nemoj ga nazivati kafirom sve dok ga ne upoznaš' [1]
I kada se stvar dobro razluči vidiš da oni ne tekfire mušrika osim uopćenito [2] i to čine između njih. Sustežu se od pojedinačnog tekfira. Zatim se njihova novotarija i šubha proširila tako da se uvukla među pojedincima od Ihvana koji nisu obični svijet. Sebeb toga je - Allah, azze ve džel, najbolje zna - neizučavanje knjiga usula, nemarnost prema ovim knjigama i nepostojanje straha od skretanja sa pravog puta. Ostavili su risale šejha Muhammeda ibn Abdul Vehhaba, rahimehullah, i njegovih sinova, a one su dovoljne po tom pitanju i jasno pojašnjavaju ove šubhe. 
Ko ima imalo znanja, a vidi stanje ljudi danas i vjerovanje pomenutih šejhova s druge strane ostaće u velikoj zbunjenosti. Ve la havle ve la kuvvete illa billah!
Sa nekim od onih koje smo spomenuli sam razgovarao o ovoj meseli, pa kaže: 'Kažemo za sve ove koji obožavaju ova kubeta i one u njima ovo je djelo širka ali oni nisu mušrici...' Osoba koja me je o tome obavjestila, rekla mi ja da ga je neko od studenata pitao o njihovom dokazu pa je rekao: 'Kažemo za djelo da je kufr ali ne tekfirimo pojedinačno osim nakon pojašnjenja...' Ova šubha koju smo spomenuli se proširila i kod nekih ljudi u vremenu šejha Muhammeda, rahimehullah. Ali onome koga je ova šubha zadesila, koju je vidio kao šubhu i tražio da je otkloni, a ovi koje smo spomenuli su tu šubhu učinili osnovom. Tako za mušrike uopćenito donose sud da se trebaju upoznati (tj. da se upoznaju da djelo koje rade je širk.) a neznalicima smatraju one kojima su im u tome oprečni, tako da skreću sa ispravnog mišljenja. (Tekfriul muajjen ferku bejne kijamil hudždže ve fehmil hudždže)

Obrada: Tewhid Dawa

Iz knjige "Objašnjenje propisa onoga ko sumnja ili zastane kod tekfira nekih taguta i murteda (Šejh Ahmed bin Hamud el-Halidi) " 

[1] - (tj.da ga upoznaš da je njegovo djelo kufr)
[2] -  (tj.tekfire uopćenitim tekfirom a ne i pojedinačnim ko čini širk. I to je stvar koju im šejh ovdje negira)
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment